Niektorí uchádzači o prácu sa rozhodnú v životopise ukázať svoju osobnejšiu stránku. Tu vysvetľujeme, či je prospešné alebo kontraproduktívne zahrnúť sociálne profily do učebných osnov.
Sociálne siete slúžia ako priestor na interakciu, diskusiu, rozvoj osobnej značky a tiež na obchod. Slúžia teda osobné účty kandidáta na analýzu ich vhodnosti pre pracovné ponuky?
Sociálne siete rozšírením učebných osnov, ktoré zohrávajú strategickú úlohu pri hľadaní práce.
Životopis môže zaostať, pokiaľ ide o preukázanie schopností, zručností a záujmov. Tieto siete „môžu byť pre náborových pracovníkov dobrým spôsobom, ako spoznať uchádzača v profesionálnej sfére a ak je to žiaduce, aj v osobnej sfére. Inzercia práce môže tiež niekedy vyžadovať aj adresy pre sociálne siete.
„Marketingový“ profesionál si vytvorí profesionálny účet (Instagram, Facebook, Pinterest alebo svoj vlastný blog), kde sa podelí o svoje odborné znalosti v danej téme a použije nástroje na vytváranie digitálneho a vizuálneho obsahu.
V tomto prípade náborový pracovník, ktorý vstúpi do týchto sietí, získa oveľa širší obraz o profesionálovi.
Súkromné alebo verejné sociálne siete?
Mať fotografie alebo „príspevky“ s obmedzenou alebo verejnou viditeľnosťou je na každom jednotlivcovi. Vo všeobecnosti nemusí byť osobný profil určený na zdieľanie rodinných fotografií a nadväzovanie priateľstiev pri výberovom konaní relevantný.
Ak však budú vaše osobné siete verejné, stanú sa súčasťou prvého dojmu, ktorý má personalista vo vzťahu k vám a vášmu profilu.
Rovnako platí, že iní ľudia sa rozhodnú oddeliť svoj osobný život od profesionálneho a uchýlia sa – niekedy – k súkromným účtom alebo k neobmedzenému prístupu k používateľom mimo ich siete kontaktov.